Statut
STATUT DOMU POMOCY SPOŁECZNEJ W MAJDANIE WIELKIM
Rozdział I
Postanowienia ogólne
§1
1. Dom Pomocy Społecznej w Majdanie Wielkim zwany w treści statutu ,,Domem" działa na podstawie:
1) ustawy z dnia 12 marca 2004 roku o pomocy społecznej (Dz. U. z 2015r., poz. 163 z późn. zm.);
2) ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2013r.poz. 885 z późn. zm.);
3) ustawy z dnia 5 czerwca 1998 roku o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2015r. poz.1445);
4) ustawy z dnia 21 listopada 2008 roku o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2014r.,poz. 1202 );
5) ustawy z dnia 19 sierpnia 1994 roku o ochronie zdrowia psychicznego (Dz. U. z 2011r., Nr 231, poz. 1375 z późn. zm.);
6) ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 roku o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2011 Nr 127, poz. 721 z późn. zm.);
7) rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 23 sierpnia 2012 w sprawie domów pomocy społecznej (Dz. U. z 2012 poz. 964.);
8) niniejszego statutu.
§2
1. Dom jest jednostką organizacyjną powiatu zamojskiego działającą w formie jednostki budżetowej w rozumieniu przepisów ustawy o finansach publicznych.
2. Siedzibą Domu jest miejscowość Majdan Wielki 392, 22-440 Krasnobród.
3. Dom używa na tablicach, pieczątkach, wywieszkach, formularzach orazkorespondencji nazwy „Dom Pomocy Społecznej w Majdanie Wielkim"
Rozdział II
Przedmiot działalności
§ 3
1. Dom realizuje zadania powiatu z zakresu pomocy społecznej.
2. Dom jest miejscem stałego pobytu, przeznaczonym dla osób przewlekle psychicznie chorych /mężczyzn/ wymagających całodobowej opieki osoby drugiej, którym nie można zapewnić niezbędnej pomocy w formie usług opiekuńczych w miejscu ich zamieszkania przez rodzinę i gminę.
3. Dom zapewnia mieszkańcom całodobową opiekę oraz zaspakaja niezbędne potrzeby bytowe, opiekuńcze i wspomagające na poziomie obowiązującego standardu, w zakresie i formach wynikających z indywidualnych potrzeb mieszkańców.
4. Organizacja Domu, zakres i poziom usług świadczonych przez dom, uwzględnia w szczególności wolność, intymność, godność poczucie bezpieczeństwa mieszkańców oraz stopień ich fizycznej i psychicznej sprawności.
5. Dom umożliwia i organizuje mieszkańcom pomoc w korzystaniu ze świadczeń zdrowotnych przysługującym im na podstawie odrębnych przepisów.
6. Dom może świadczyć usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze dla osób w nim niezamieszkujących.
Rozdział III
Organizacja Domu
§4
1. Domem kieruje Dyrektor i reprezentuje go na zewnątrz.
2. Dyrektora Domu zatrudnia i zwalnia Zarząd Powiatu w Zamościu.
3.Organizację i zasady funkcjonowania Domu określa regulamin organizacyjny opracowany przez Dyrektora Domu i uchwalony przez Zarząd Powiatu w Zamościu.
Rozdział IV
Gospodarka finansowa Domu
§5
1. Dom prowadzi gospodarkę finansową według zasad określonych w przepisach prawa, a w szczególności ustawy o finansach publicznych.
2. Podstawą gospodarki finansowej jest roczny plan dochodów i wydatków zwany planem finansowym jednostki, opracowany przez Dyrektora Domu na podstawie uchwały budżetowej Rady Powiatu w Zamościu.
3. Dom prowadzi rachunkowość oraz sprawozdawczość zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa dotyczącymi jednostek budżetowych.
4. Dom posiada wyodrębniony rachunek bankowy.
Rozdział V
Postanowienia końcowe
§6
Zmiany w statucie mogą być wprowadzone w trybie obowiązującym dla jego uchwalenia.